Amit mindenképpen célszerű betartani menstruációs panaszok esetén!

588
HOZZÁSZÓLÁS:

A menstruáció előtti tünetegyüttes testi-lelki változásokat okoz, melyek általában a ciklus közepén vagy a vérzés megindulása előtti héten kezdődnek, és a menstruáció kezdetén abbamaradnak.

Jellegzetes tünetei a hát- és fejfájás, a folyadék-visszatartás, hasi görcsök, az emlő érzékennyé válása, ingerlékenység, szorongás, depresszió, csökkent figyelem-összpontosítás.

A tünetegyüttes a havi ciklust szabályozó két női hormon, az ösztrogén és a progeszteron termelésével, valamint a hormonszint változása iránti érzékenységgel függ össze. Ma már nem pusztán lélektani problémának tartják.

Az orvosok és természetgyógyászok számos módszert ajánlanak a tünetek enyhítésére :

– Ajánlják ilyenkor kiegészítő vitaminok, például az ösztrogén lebontásában szerepet játszó B6-vitamin, más néven piridoxin, valamint a ligetszépeolaj szedését. Olykor nemihormon-készítményeket írnak fel. Sok nőmenstruációs tünetegyüttese a fogamzásgátló tabletta hatására eltűnik. 

– A hagyományos és a természetgyógyászat keretében végzett kutatások egyértelműen bizonyítják, hogy a táplálkozás is könnyíthet a tüneteken. A közzétett eredmények alapján a szénhidrátban gazdag és a zsírokban szegény étrendet ajánlják. A gondosan összeállított étrend sokszor önmagában is orvosolhatja a havi ciklussal összefüggő zavarokat. Ám ha a vérzés túl erős, szabálytalan időben jelentkezik, vagy szokatlanul nagy fájdalommal jár, orvoshoz kell fordulni. 

A kiegészítőként szedett B6-vitamin segíthet leküzdeni a menstruáció előtti depressziót, levertséget és folyadék-visszatartást – az utóbbit haspuffadás, a kéz és láb ujjainak dagadása, az arc felpuffadása és a mell érzékenysége jellemzi. Tanácsos növelni az olyan élelmiszerek bevitelét, amelyek megfelelő mennyiségben tartalmaznak B6- vitamint. Ilyen élelmiszer pl.: a hús, hal, teljes kiőrlésű gabonafélék, levélzöldségek. 

A sófogyasztás csökkentése ugyancsak segíthet a folyadék-visszatartás mérséklésében. A mell érzékenységét enyhítheti a nagy E-vitamin-tartalmú élelmiszerek, így a hidegen sajtolt olajok és a búzacsíra fogyasztása.

– Egyes kutatási eredmények szerint a koffein súlyosbíthat a menstruáció előtti tünetegyüttesen. Nem tanácsos azonban hirtelen elvonni a kávéban, teában található koffeint, hanem fokozatosan kell csökkenteni a bevitelt, mert a hirtelen elvonás fejfájással járhat.

– Esetenként a tünetegyüttesben szenvedő nők sóvárognak bizonyos élelmiszerek, főleg édességek után, a “cukoréhségkielégítését azonban többnyire fejfájás, szívdobogásérzés, fáradtság követi. Akik ismerősnek érzik e tüneteket, próbáljanak rászokni a rendszeres, kisebb adagokban történő étkezésre, hogy vércukorszintjük kevésbé ingadozzon.

Az alkohol kerülendő, mert csak ront a kedélyhullámzáson és a magatartászavarokon.

588
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]