Miért ne működhetne Önnél is? – Hasznos táplálkozási tippek a PMS tünetei ellen!

560
HOZZÁSZÓLÁS:

A premenstruáció szindróma (a továbbiakban PMS) a menstruáció előtt fellépő kellemetlen, zavaró tünetegyüttest jelöli.

A nők nagyjából 75%-a bizonyos, hogy élete során panaszkodik érzelmi és testi panaszokra a menstruációt megelőzően. Szerencsére azonban nem szükségszerű ezekkel a panaszokkal (a leggyakoribbak pl.: érzékeny mellek, fejfájás, hányinger, feszültség, rossz közérzet stb.) együtt élni!

Ugyan a PMS okai nagyobb részt a genetikában, a hormonális változásokban keresendőek, egyetérthetünk abban, hogy a rossz életvezetési és táplálkozási szokások, a szervezet “mérgezése”, a túlzott stressz is eredményezheti a tünetek megjelenését.

A tudomány alaposan foglalkozott a PMS esetleges tüneteinek az enyhítésére hatásos módok/módszerek kutatásával és vizsgálatával.

Megfigyelték, hogy bizonyos tápanyagok, főleg vitaminok pótlásával már érzékelhető eredményt lehet elérni! >>

>> A B6-vitamin pótlásával (gazdag forrása a szója, a banán, halételek) a hangulatingadozás, vagy a haspuffadás tüneti orvosolhatóak. Ajánlott mennyiség 50-100mg

>> A PMS van, hogy együtt jár pattanások megjelenésével. Az A -és D-vitamin együttesen segít a bőr épségének megőrzésében. Kiváló A-vitamin forrás a máj és a sárgarépa, D-vitaminból bőven találunk halfélékben, húsokban, vagy a tojásban.

>> A C-vitamin antioxidáns hatású, ezáltal befolyásolhatja az oxidatív károsodások, valamint a stressz által okozott károsodások mértékét. Megfigyelték, hogy segíthet a menstruáció időszaka előtt meg-megjelenő allergiás reakciók mérsékelésében is. (…) Ki ne tudná, hogy a paprika, vagy a citrusfélék kiváló C-vitamin források!?

>> A panaszok megjelenésekor bevitt Omega-3 esszenciális zsírsavak pótlása kedvező hatású.

>> A kalciumnak szerepe van a hasi görcsök kivédésében, a magnézium pedig éppen a kalcium jobb felszívódásáét segíti elő. – A tejtermékek kalciumját  zöldségfélékből pótoljuk, melyekben  rendre találunk majd magnéziumot is. Ajánlott mennyiség (citrátok formájában): 5-600 mg/nap

>> A növényi olajokban rendre megtalálható, a C-vitaminhoz hasonló természetes antioxidáns hatású E-vitamin szintén véd a szabad gyökök károsodásai ellen, továbbá hatása érezhető a hormonháztartáson is.

>>> A koffeint és a (fehér) cukrot mellőzni érdemes!

>> Az aminosavak közül a taurin jót tesz a szervezet méregtelenítő szervének, a májnak. (Ajánlott mennyisége 500mg/nap) Az esszenciális aminosav-források fogyasztása a legjobbnak bizonyulhat.

560
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]